پرداخت‌ کمک هزینه بارداری به شرط بیمه پردازی چاپ فرستادن به ایمیل
اخبار
دوشنبه ، 10 خرداد 1389 ، 16:44

حجت اله رضائی مدیر کل تأمین اجتماعی شهرستانهای استان تهران گفت :در طول سال 88 در مجموع 942 مورد کمک هزینه بارداری از طریق شعب تابعه این اداره کل به زنان بیمه شده پرداخت شده است. وی درباره شرایط پرداخت کمک هزینه بارداری افزود : زنان بیمه شده در صورتی مشمول دریافت کمک هزینه بارداری قرار می گیرند که از یک سال قبل از زایمان حق بیمه 60 روز کارکرد را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرده باشند.
رضائی افزود : زنان بیمه شده برای استفاده از کمک هزینه ایام بارداری نباید در مدت استراحت ایام بارداری به کار اشتغال داشته و مزد یا حقوقی از کارفرما دریافت کرده باشند.
همچنین این افراد باید روز قبل از شروع استراحت بارداری، مشغول به کار بوده یا در مرخصی استحقاقی به سر برده باشند.
وی با اشاره به این موضوع که طبق قانون کمک هزینه بارداری به فرزند چهارم تعلق نمی گیرد گفت : پرداخت کمک هزینه ایام بارداری مشروط به این موضوع است که زایمان مربوط به فرزند چهارم نباشد مگر آن که فرزندان قبلی فوت کرده باشند.
رضائی افزود : مدت مرخصی زایمان برای مادرانی که فرزندانشان را از شیر خود تغذیه می کنند در زایمان های یک قلو و دوقلو 6 ماه و برای زایمان های 3 قلو و بیشتر یک سال است.
مدیر کل تأمین اجتماعی شهرستانهای استان تهران خاطر نشان کرد : میزان غرامت دستمزد ایام بارداری معادل دو سوم آخرین مزد یا حقوق بیمه شده زن که حداکثر برای 6ماه بدون کسر 3 روز اول پرداخت می شود.

 
دوره آخرین تغییرات قوانین و مقررات و آرا دیوان عدالت اداریدر حوزه روابط کار

دوره آخرین تغییرات قوانین و مقررات و آرا دیوان عدالت اداری در حوزه روابط کار

مدرس : جناب آقای دکتر حاتمی

زمان : روز چهارشنبه مورخه 1401/07/20 ساعت 10 تا 12

مکان : سالن اجتماعات باشگاه ورزشی کارگران واقع در ششگلان - جنب سازمان صنایع