رئيس موسسه كار و تامين اجتماعي: بدون مهارت شغلي، نسل نوجوان براي اشتغال مشكل دارد چاپ فرستادن به ایمیل
اخبار
يكشنبه ، 13 تیر 1389 ، 15:17

رئيس موسسه كار و تامين اجتماعي با بيان اينكه در آينده نزديك براي نسل نوجوان هيچ فرصت شغلي جديدي در بخش دولتي وجود ندارد؛ مي‌گويد: از هم‌اكنون بايد به فكر آموزش‌هاي مهارت‌هاي زندگي و كسب‌وكار به اين نسل از جمعيت كشور باشيم.
محمد رضا سپهري در مراسم اختتاميه دوره آموزشي خلاقان كوچك استان تهران گفت: به زودي زماني فراهم خواهد رسيد كه استخدام در بخش دولتي متوقف شود و جويندگان كار بايد براساس مهارت و توانمندي‌هاي خود در بازار كار و اشتغال جذب شوند.
وي بابيان اينكه در حال حاضر بيشتر جويندگان كار به غير از داشتن مدارك دانشگاهي هيچ تخصص و مهارت ديگري ندارند؛ گفت: بدون داشتن توانمندي و مهارت هاي زندگي و كسب‌وكار، كارجويان شانس خوبي براي پيدا كردن شغل ندارند.
سپهري از آموزش زبان خارجه و آشنايي به فن آوري اطلاعات و يارانه به عنوان يكي از مهارت‌هاي لازم براي ادامه زندگي يادكرد و گفت: در حالي كه در كشورهاي توسعه يافته نوجوانان در زمان تحصيل در آموزش و پرورش با فن آوري اطلاعات و حداقل 2يا 3 زبان خارجه آشنا مي‌شوند در ايران بخش قابل توجهي از دانشگاهيان هنوز با رايانه و زبان خارجي آشنايي كامل ندارند.
رئيس موسسه كار و تامين اجتماعي در دنياي امروز يادگيري مهارت‌هاي شغالي و زندگي حتي از آموزش تحصيلات تكميلي مهم تر و موثر‌تر است.
وي هشدار داد: با وجود توانايي‌هاي تحصليي موجود در صورتي كه براي آشنايي نسل نوجوان با مهارت‌هاي زندگي و شغلي اقدامي صورت نگيرد در آينده‌اي نزديك موضوع كاريابي و تامين اشتغال براي اين نسل به يك دغدغه تبديل خواهد شد.
دوره آموزشي خلاقان كوچك استان تهران با همكاري موسسه كار وتامين اجتماعي و موسسه كار آفرينان پيشتاز پايتخت در راستاي يادگيري و آموزش خلاقيت به كودكان دبستاني در زمستان سال گذشته و بهار امسال برگذارشد.
در اين دوره آموزشي كه در پنج فاز و بصورت رايگان برگذار شد به دانش‌آموزان متخب برخي مدارس ابتدايي و راهنمايي در زمينه ايجاد قوه خلاقيت و به كار گيري بيشتر از هوش و استعداد آموزش‌هايي داده شد تا از هم اكنون براي آينده و حضور در بازار كار آماده شده باشند.

 
دوره آخرین تغییرات قوانین و مقررات و آرا دیوان عدالت اداریدر حوزه روابط کار

دوره آخرین تغییرات قوانین و مقررات و آرا دیوان عدالت اداری در حوزه روابط کار

مدرس : جناب آقای دکتر حاتمی

زمان : روز چهارشنبه مورخه 1401/07/20 ساعت 10 تا 12

مکان : سالن اجتماعات باشگاه ورزشی کارگران واقع در ششگلان - جنب سازمان صنایع